19 Şubat 2013 Salı

3. Ceski Krumlov-Çek Cumhuriyeti



Hiç aklımda yoktu. Böyle bir şehrin var olduğunu bile bilmiyorumdum. O gün oraya gitmeyi de planlamamıştım. Ağustos 2011’in başında Ceski Budojovice’deki üretici dilbilim yaz okulunun ilk haftasonunu kaldığım yurt odasında compositional semantics’i anlamaya çalışarak (ki hala anlayabilmiş değilim) geçirmeyi planlamıştım. Hatta çalışmaya bile başlamıştım. Kısa bir süre sonra nedense odadan dışarı çıktım. Neden çıkmıştım hatırlamıyorum ama koridorda aynı yurtta kaldığımız Türkiyeli arkadaşlarla karşılaştım. Ceski Krumlov adında bir yere gideceklerini söylediler. Bana da gelip gelmeyeceğimi sordular. Başta mırın kırın ettim ama ta Çek Cumhuriyeti’ne gelmişken çıkayım gezeyim dedim.
Birden kendimi kalabalık bir grupla yürürken buldum. Önce şehir merkezine gittik, orada Ceski Krumlow otobüsüne bindik. Sık sık yağan yağmur ve güneşe göz açtırmayan kopkoyu bulutlar eşliğinde yemyeşil dağlardan, ovalardan geçerek o masalsı şehre geldik.


İtiraf etmem gerekir ki böylesine ilginç ve güzel bir şehri daha önce hiç görmedi. İlk indiğimiz yer yüksek bir yerdi ve bütün şehri görebiliyordum. Şehir dediğime bakmayın, küçücük bir yerleşim yeri. Dört tarafı tepelerle kaplı ve Vlata Nehri’nin (adını doğru mu hatırlıyorum emin değilim) çizdiği menderesin içinde kalıyor. Nehrin koynundaki gibi. Ve evler sanki kartondan yapılmış gibi oldukça güzel geometrik şekillere sahipler. Şehir olduğu gibi Dünya Kültür Mirası Sahası olarak korunuyor.
Bulutların ve arada çiseleyen yağmurun karamsarlığı bile şehre ayrı bir estetik katıyor. Kıvrımlı yollardan inip şehrin içine daldık. Birden orta çağa girmişim gibi hissettim. Ceski Krumlov tam bir orta çağ şehri. Bir yanı çok yüksek surlarla çevrelenmiş. Surların önündeki hendeklerde de ayılar yaşıyor. Gerçek ayılar! Hendeğe düşenin vay haline!


Nehir üzerinden geçip suların ötesine geçilebiliyor, buradan surların üzerine doğru tırmandık, burada da yine enfes manzaralar yakaladık.





Yukarı devam eden bir patikayı takip ettik. Bir de ne görelim! Peyzajı harika yapılmış dev bir park! Bir bütün olarak, beni bugüne kadar en çok etkileyen şehirdir Ceski Krumlov!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder