20 Nisan 2018 Cuma

Türk Şarkıcıların İspanyolca Söylediği Şarkılar


İngilizce şarkılarla şansını deneyen Türk şarkıcı sayısı çoktur ama İspanyolca söylemeyi deneyen sayısı azdır sanırım. Sinan Özen, Serdar Ortaç, Müge Zeren gibi şarkıcılarımız dupduru bir İspanyolcayla ilginç işler çıkarmışlar. :) Eklemek istediğiniz şarkıcılar varsa, yorumlarda katkılarınızı beklerim.



1. Sinan Özen  - Quiero Comer Tus Labios (Senin Ağzını Yerim Benim)


Birinci denememiz Sinan Özen'den.







2. Serdar Ortaç  - Quiere Llover - Yaz Yağmuru (1996)



"Loco Para Amar Serdar Ortaç'ın 1997 yılında Meksika'da yurt dışına açılmak üzere çıkarttığı single albümü. Şarkı Meksika'da çıktığı hafta en çok dinlenilen yabancı şarkılar arasına girmiş ama Serdar Ortaç'ın askerlik için ülkeye acil çağrılmasından dolayı kısa süre sonra listelerden düşmüş ve Serdar Ortaç'ın yurt dışına açılma hayalleri başka bir zamana kalmıştır. Albümde Yaz Yağmuru albümünde bulunan "Ben Adam Olmam" şarkısının 3'ü İspanyolca, biri Türkçe olmak üzere 4 farklı versiyonu bulunmakta". - Vikipedi


3. Serdar Ortaç - Loco para Amar - Ben Adam Olmam


4. Müge Zeren - Quiero  İlk Bakışta

Bu sefer karşımızda bir Küba - Türkiye işbirliği var.








"İlk Bakışta – Quiero Nasıl Oluştu ?
“İlk bakışta – quiero” albümümün çıkış şarkısı oldu ve bu yaz radyolarda clublarda çok çalındı. Şarkı yarı Türkçe yarı İspanyolca.İki sene önce Küba’ya tatile gitmiştim.Orada Ray ile tanıştım , Ray Kontrbass çalan , perküsyon çalan bir müzisyendi. Orada yaşadığımız ilk elektriklenme sonucunda Ray’in İstanbul’a gelmesi sonucunda aşımız Türkiye’de filizlendi. Ray bir gün bana geldi ve bana bir şarkı yaptığını söyledi, “Müge dinler misin ?” dedi ve şarkıyı bana dinletti. Dinledim ve şarkı accayip hoşuma gitti , o sırada aranjörüm Erdinç Şenyaylar ile beraber albüm üzerinde çalışıyor ve albümü bir yerlere götürmeye çalışıyorduk.”İlk Bakışta” bizi çok heyecanlandırdı ve bu şarkıyı da albüme alalım dedik , şarkıya Türkçe sözler ekledim ve yorumladım.İspanyolca bölümde Ray bana karşı hissettiği duyguları yorumlarken Türkçe bölümde ben ona hissettiğim duyguları dile getirdim." - Kaynak

5. BONUS - Erol Büyükburç'tan Manolya...

Birçok İspanyol klişesini (biraz da Latin Amerika klişeleriyle karıştırıp) Türk klişeleriyle birleştiren ve Madrid'te geçen Turist Ömer filminde Erol Büyükburç, İspanyol-Türk sentezi bir şarkıyla çıkar karşımıza. İzlemek isterseniz diye tüm filmi koydum.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder